Det nærmer seg ferdigstillelse av «Blomkvartalet» i Heimdal sentrum. I sommer flytter de første boligkjøperne inn, og den 14. september åpner COOP dørene til sin splitter nye EXTRA-butikk.
Også Sparebank 1 og Heimdal Tannlegesenter er på vei inn i den nye sentrumsgården. Begge vil i likhet med COOP holde til på gateplan.
-Vi ser virkelig frem til å kunne flytte inn i Blomkvartalet. Da vi har vært med i prosjektet fra begynnelsen av har lokalene blitt spesialbygd helt etter våre ønsker og behov. Dette er faktisk unikt da det vanlige er å tilpasse seg et eksisterende lokale og lage modifiserte løsninger. Her har vi tenkt på alt i samarbeid med byggherre og arkitekter, forteller en fornøyd Gätzschmann.
Nye lokaler
Gätzschmann, som selv er tannlege, eier Heimdal Tannlegesenter AS sammen med tannlegene Rune Denstad og Pål Kvinge.
Den private tannklinikken teller i dag 12 ansatte og holder til i et 350 m2 stort lokale i 2. etasje i Ringvålvegen 2.

-Når vi flytter over til Blomkvartalet vil vi med 834 m2 mer enn doble størrelsen på lokalet. Vi får 16 moderne og luftige behandlingsrom, 3D-røntgen og mikroskop for avanserte behandlinger. Digital design og fremstilling av tannerstatninger kan gjøres ved hjelp av en 3D-scanner og en fresemaskin på vårt eget laboratorie på klinikken, og man slipper ubehagelige avstøpninger og lange ventetider. Det blir også parkering i parkeringskjeller.
Gätzschmann forteller at det også vil åpne seg helt andre muligheter for de ansatte når det gjelder kurs og konferanser.
-Vi har et brennende faglig engasjement, og har som målsetting å være en attraktiv klinikk med et merkbart godt arbeidsmiljø. Personalavdelingen i de nye lokalene vil bli mye større.
Også kundene, eller pasientene som Gätzschmann helst kaller det, vil merke forskjellen lover han.
-Når det gjelder ting som farge- og materialvalg, og ikke minst selve utformingen av selve lokalene så har vi hentet mye inspirasjon fra annen servicenæring slik som hotell- og flybransjen. Tanken er å skape en rolig og avslappet atmosfære hvor pasienten føler seg ivaretatt og trygg helt fra man tar kontakt og til man er ferdig behandlet. Det blir et skandinavisk uttrykk som gjenspeiler natur og ro. Til tross for investeringer i avansert og kostbart utstyr ønsker vi ikke å være jålete eller pompøse, noe som fortsatt vil gjenspeiles i våre konkurransedyktige priser, forteller han.
Ny tannlege
Men det er ikke bare lokalene som blir større. Heimdal Tannlegesenter utvider også staben med enda en tannlege og tannhelsesekretær.

-Vi har vært så heldig å få med oss tannlege Katharina Renner og tannhelsesekretær Wenche Rømen på laget. Katharina er en erfaren tannlege på Byåsen, hvor hun og Wenche har opparbeidet seg meget gode skussmål blant pasientene. Hun har stor tro på vårt konsept i Blomkvartalet og begynner hos oss den 1. august. Wenche har allerede begynt og trives godt i sitt nye arbeidsmiljø, opplyser Gätzschmann.
For i følge Gätzschmann er det viktig å ha ansatte som kan kommunisere godt med pasientene og skaper tillit.
-Vi jobber i en travel praksis, men setter alltid av god tid til våre pasienter, da vi vet verdien av at man føler seg hørt og sett. Dette er spesielt viktig når det kommer til pasienter med tannbehandlingsfrykt. Trygge, kompetente behandlere med et lite glimt i øyet og litt humor kan være med på å «avvæpne» situasjonen, avslutter Gätzschmann.