Gjennom ordningen «Levende nabolag» har Sparebank 1 SMN og Eiendomsmegler 1 Midt-Norge siden 2022 delt ut midler til nabolag som har ønsket å skape et bedre bomiljø.
Midlene kommer fra bankens samfunnsutbytte, som hvert år går tilbake til små og store tiltak som skal gjøre Midt-Norge til et bedre sted å bo og virke.
I 2026 har hele 500 nabolag i Midt-Norge søkt om støtte gjennom «Levende nabolag»
-Totalt deler vi nå ut fem millioner kroner til tiltak i hele Midt-Norge. Bare i Trondheim sør deler vi ut nesten 500.000 kroner til ulike nabolag, noe vi er veldig stolte av, forteller salgsleder Marthe Alvilde Frantzen i Eiendomsmegler 1 Midt-Norge.
Åsheim Borettslag
Ett av nabolagene som i år har mottatt støtte er Åsheim Borettslag på Kattem.

Borettslaget ble etablert i 1974 og består av 303 boenheter fordelt på rekkehus, lavblokker, høyblokker og altanganghus.
Under borettslagets faste vårdugnad i begynnelsen av mai fikk styreleder Johan Henry Eide utdelt en sjekk av representanter fra Sparebank 1 SMN.
-Disse pengene skal vi bruke på å gjøre det enda triveligere i borettslagets mange grønne lunger og lekeplasser, lover Eide som tilsammen har bodd 40 år på Kattem.
Representantene fra Sparebank 1 SMN hadde i anledningen også fyrt opp grillen til stor glede for alle beboerne som deltok på dugnaden.










